Τα μέλη της δημιουργικής ομάδας δουλεύουν ατομικά, σε μικρές ομάδες ή σε ορισμένες περιπτώσεις, όλοι μαζί, ανάλογα με το πώς έχει προγραμματιστεί. Ο εκπαιδευτικός είναι κοντά τους για να λύσει τυχόν απορίες, να ενθαρρύνει, να βοηθήσει να ξεπεραστούν προβλήματα που θα οδηγούσαν σε χάσιμο του ενδιαφέροντος και απογοήτευση.
Η φάση της συλλογής πληροφορίας, εκτός του ότι είναι ιδιαίτερα σημαντική στην όλη εξέλιξη του project, συνήθως είναι αυτή που χρειάζεται και τον περισσότερο χρόνο. Στη διάρκεια της φάσης αυτής, όποτε θεωρηθεί απαραίτητο, γίνονται διαλείμματα ενημέρωσης και ανατροφοδότησης.
Ουσιαστικά τα μέλη της ομάδας εργασίας διακόπτουν τις δραστηριότητές τους, για μικρό χρονικό διάστημα και συγκεντρώνονται όλα μαζί με σκοπό να αλληλοενημερωθούν για την εξέλιξη της έρευνα και να ανταλλάξουν γνώμες.
Ένας από τους σκοπούς της μεθόδου είναι να μάθει τους σπουδαστές να συνεργάζονται, να επικοινωνούν, να δουλεύουν ομαδικά. Για το λόγο αυτό δεν παραμερίζει τα προβλήματα διαπροσωπικών σχέσεων, θεωρώντας τα απλώς ως παράγοντα που ενοχλεί τη διεξαγωγή της έρευνας, αλλά αντίθετα τα φέρνει στην επιφάνεια, τα επεξεργάζεται και προσπαθεί να τα εξουδετερώσει.
Το σημαντικότερο εδώ δεν είναι το αποτέλεσμα, που συνήθως είναι πολύ αξιόλογο, αλλά η διαδικασία έκφρασης με διαφορετικούς τρόπους, η επικοινωνία και η δημιουργικότητα.